Vad händer med världen egentligen?

Jag är inte stolt över att säga det men i lördags så var jag befann jag mig inte på varken nattklubb eller i bakfull i sängen som vanligt - jag var på gymmet. Eftersom jag gymmar på 24 Seven Fitness så är gymmet öppet dygnet runt och min bästa vän var sugen på att vara på gymmet när någon annan garanterat inte skulle vara där! Så vi tog lördag vid klockan 9 eftersom det inte är lika tragiskt som att gymma en fredagskväll (det är liksom bara förbjudet i min bok, på fredagskvällar så dricker man alkohol) men människor har väl liv, så på lördagskvällar borde gymmet vara tomt. 
 
Det var dock inte tomt, kan jag till min förvåning (eller inte förvåning, jag menar, träningsfreak har ju ingen av-knapp) säga. Inte lika fullt som en vardagskväll men ändå. Folk borde för sjutton inte gymma på en lördagskväll. Har de inga familjer eller vänner att umgås med? Se på bio, chilla i soffan, laga en god middag (festa)? Nej, gymma är det viktigaste tydligen. Jag ser ju på det med lite humor att åka dit en lördagskväll, det var en engångsförtelelse och mer fokus på kul än träning. Men det som verkligen inte kan leva en helgdag utan att träna, hur hälsosamma kan deras liv vara egentligen?
 
Vi lekte lite, jag körde styrketräning för armarna under den vaksamma uppsynen av min dedikerade PT, och sen körde vi i 20 minuter på crosstrainern. Märkte vilken sjuk skillnad musik gör för min förmåga att konditionsträna - har tappat bort mitt headset och fått varit utan musik ett bra tag, men tog äntligen tag i saken och köpte ett nytt förra veckan. Musik gör verkligen oerhört mycket för hur mycket man orkar - bra låt, mer energi. Och jag kan ju behöva all energi jag kan få om man säger så. 
 
 
 
Coolare gymtjej får man ju som ni ser leta efter! If there's no pictures it didn't happen, som man säger! Så att ta egobilder på gymmet är ett självklart måste. Hallå, man måste ju instagramma hur fit man är så som alla coola människor gör. 
 
Tillägg: Insåg precis att jag helt glömt att skriva om den främsta anledningen till varför jag bloggade om detta! Det går ju inte. När vi var klara på gymmet vid halv 12 på kvällen (och jag kan säga att det inte ens var tomt vid denna tiden, hallå, blir deprimerad över människor och hur de slänger bort sina liv) letade vi upp en nattöppen affär för att min BF (best friend då, inte boyfriend, såna är ohälsosamma) kunde få köpa nötter. Vi kom in stans största godisaffär i gymkläder och jag handlade lösgodis för 60 kr. Ja, jag hade redan en halv påse godis hemma, men ge er, godis är gott och när den första påsen är slut kommer jag tacka mig själv medan ni sitter där och önskar att ni kunde med att ta mer än halv skopa!

Kommentera här: