Oboy kan användas till mycket

Har varit sjuk i nästan en månad igen, är så trött på det nu. Därav den hemskt dåliga blogguppdateringen. Har tyckt synd om mig själv och inte haft någon aptit alls. Att äta när man har ont i halsen är ju något av det värsta som finns och jag gillar inte te. Dessutom sväljer man ju 20 gånger i sekunden när man har ont i halsen vilket leder till att man får ont i magen, samtidigt som man är hungrig men varken kan eller vill äta något.
 
Men idag tog jag tag i mig själv och tvingar nu i mig frukost i alla fall. Blä, frukost som är äckligt i vanliga fall.
 
 
Allt som fanns hemma var dock fruset bröd och lättmjölk. Lättmjölk är ju något av det vidrigaste som finns, såndär fejk-mjölk-ersättning man har i kaffet på vissa cafén är ju bättre. Det är liksom mjölk med låg fetthalt och sedan har man spätt ut med 70% vatten. Vidrigt. Det var flera år sedan jag drack blåmjölk och jag var helt nöjd med det, men nu var jag inställd på varm mjölk så det får duga. Tillräckligt mycket oboy kanske kan göra det lite bättre.
 
Och det enda bra med att behöva tina mackor i micron är att då passar det jättebra att ha oboy-pulver som pålägg. Kan säkert ha bloggat om det förut, men det förtjänar att reprisbloggas flera gånger för det är så himla gott. Receptet är massa smör, ost och ett fint lager av oboypulver ovanpå. Perfekt!
1 Emilia:

skriven

Jättefin blogg du har, kolla gärna in min! Kram

Kommentera här: