Nästan tre-rätters

Min familj tvingade ut mig för att äta middag på uteplatsen igen (jag hatar det stället, värsta slöseriet med pengar enligt mig - visst det är fint och så, men vad är meningen med att betala för att bygga något utomhus i kylan när man betalt miljoner för ett riktigt varmt hus? ;) ) och jag underhöll mig själv så gott som jag kunde i trädgården medan pappa grillade. Ja, vi är en såndär hemsk familj där mannen tar hand om allt som har med grillen att göra och mamma väljer porslin ;)
 
 
Trots att jag vanligtvis vägrar äta något som är färgglatt sålänge det inte är färgat med onaturliga färgmedel tycker jag faktiskt om bär och saker som växer i trädgården. Krusbär är något utav det godaste som finns - nu är det tyvärr för sent på sommaren och skalen är mjuka, de är ju som allra godast när de är lite omogna och hårda och sura. Jag tycker om både svarta och röda vinbär och jag tycker jättemycket om att äta färska rabarber. 
 
På tal om rabarber så kom det upp här om dagen vid middagsbordet - jonna hade en kompis över som var förvånad över hur lite grönsaker jag åt och började som så många andra förhöra sig om vilka grönskaker och frukter det var jag åt exakt. Jag svarar alltid nästan inga för att spara folk tid och ord, men mamma lyckades komma på några som jag faktiskt kan äta och rabarber var en utav den. Kompisen blev helt ställd och undrade om man ens kunde äta rabarber bara sådär, utan att koka dem och ha dem i saker. Jag blev värsta förvånad, för mig är rabarber allra godast färska, jag brukade alltid äta dem när vi bodde på landet och det inte var flera trappor mellan mig och trädgården. Är det helt ovanligt att äta råa rabarber eller finns det fler som gör det? ^^
 
 
Sedan fick vi mat, grillad kyckling för mig som inte gillar revben.
 
 
Och därefter dessert! Det var hur länge som helst sedan jag åt apelsinchoklad nu, tack vare min dumma sjukdom som vägrar släppa.

Kommentera här: